Brak dostępu do unijnego cyfrowego COVID
Brak dostępu do unijnego cyfrowego COVID po zmianie numeru PESEL. Rzecznik Praw Obywatelskich, w swoim wystąpieniu z dnia 08 września 2021r., zasygnalizował problem z dostępem do unijnego certyfikatu COVID.
Brak dostępu do unijnego cyfrowego COVID
W Wystąpieniu RPO, czytam, iż
cyt.: „(…)W powołanym wystąpieniu Rzecznik wskazał, że właściwym do rozwiązania problemu braku dostępu do wspomnianego zaświadczenia jest Centrum e-Zdrowia, z uwagi na to, że
jednostka ta pełni funkcję administratora systemu, w ramach którego gromadzone są informacje o wykonanych szczepieniach oraz jest odpowiedzialna na terytorium RP za wydawanie Unijnego Certyfikatu Cyfrowego COVID.(…)”.
W Wystąpieniu RPO, czytam, iż
cyt.: „(…)W ocenie Rzecznika, zgłoszenie obywatela legitymującego się nowym numerem identyfikacyjnym, dotyczące utraty dostępu do dokumentacji medycznej zgromadzonej w systemie teleinformatycznym administrowanym przez Centrum e-Zdrowia, powinno zostać rozpatrzone z uwzględnieniem przepisów rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczących unijnych cyfrowych zaświadczeń COVID oraz ochrony danych osobowych. W następstwie takiego zgłoszenia Centrum e-Zdrowia powinno wydać nowy unijny certyfikat cyfrowy COVID zawierający aktualne dane osobowe zgłaszającego, w tym określające jego tożsamość.(…)”.
W Wystąpieniu RPO, czytam, iż
cyt.: „(…) odpowiedzi na wspomniane wystąpienie, Dyrektor Departamentu Wdrożeń Systemu e-Zdrowia wyjaśnił, że Centrum e-Zdrowia nie posiada obecnie możliwości
przepisania dokumentacji medycznej dotyczącej szczepień z poprzedniego na nowo nadany numer PESEL (pismo z dnia 31 sierpnia 2021 r. Nr WeU.711.1.2021). W związku z powyższym, problem zasygnalizowany w wystąpieniu Rzecznika „został skierowany do Ministerstwa Zdrowia, które jest organem odpowiedzialnym za dalsze procedowanie tej sprawy.(…)”.
W Wystąpieniu RPO, czytam, iż
cyt.: „(…)W odpowiedzi na wspomniane wystąpienie, Dyrektor Departamentu Wdrożeń Systemu e-Zdrowia wyjaśnił, że Centrum e-Zdrowia nie posiada obecnie możliwości przepisania dokumentacji medycznej dotyczącej szczepień z poprzedniego na nowo nadany numer PESEL (pismo z dnia 31 sierpnia 2021 r. Nr WeU.711.1.2021). W związku z powyższym, problem zasygnalizowany w wystąpieniu Rzecznika „został skierowany do Ministerstwa Zdrowia, które jest organem odpowiedzialnym za dalsze procedowanie tej sprawy.(…)”.
W Wystąpieniu RPO, czytam, iż
cyt.: „(…)Dlatego teraz RPO pyta Michała Dzięgielewskiego, dyrektora Departamentu Lecznictwa MZ, jak resort zamierza rozwiązać problem braku dostępu osób, którym zmieniono numer PESEL, do unijnego cyfrowego zaświadczenia COVID.(…)”.