Proste to RODO w medycynie w oświacie w firmie

Wdrożenie RODO w firmie / w szkole / w podmiocie medycznym

Wdrożenie RODO w firmie / w oświacie / w medycynie

Dokumentacja RODO dla firmy, dla podmiotów medycznych, przychodni, szpitali, lekarzy, dla placówek oświatowych. Pełnienei funkcji Inspektora Ochrony Danych w firmach, w podmiotach medycznych, w szkołach. Szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz ochrony danych osobowych. Audyt Bezpieczeństwa Informacji KRI. Dofinansowania dla samorządów, dla podmiotów medycznych na cyberbezpieczeństwo.

Procedury bezpieczeństwa przy otwarciu klas 1-3

Procedury bezpieczeństwa przy otwarciu klas 1-3

Procedury bezpieczeństwa przy otwarciu klas 1-3 w szkołach podstawowych staną się faktem, jeśli zapadną decyzje o tym, iż dzieci powrócą do nauki w stacjonarnym stylu

Co prawda większość szkół wdrożyła pewnego rodzaju mechanizmy zdalnej nauki, jednak niestety nie wszystkie wykonały to zadanie domowe z należytą starannością i świadomością tego jak jest ono trudne i skomplikowane.Czytaj więcej „Nawet 1300 zł za zdalne nauczanie. Uczniowie nie wiedzieli że dzwonią do USA„.

Trudna praca domowa ze zdalnym nauczaniem nie tylko dla uczniów.

Szkoły nie stanęły przed łatwym zadaniem, bywało, że zdalne nauczanie musiały wdrożyć placówki, które nie miały wdrożonego elektronicznego dziennika, a część kadry nie obsługiwała poczty elektronicznej. Abstrahując więc od skutków gospodarczych czy społecznych pandemii, szkoły dostały porządnego paliwa rakietowego we wdrażaniu nowoczesnych technologii.

Czy jednak ogrom pracy nie pójdzie na marne?

Wszystko wskazuje na to, że nie z pierwszego projektu Zdalna szkoła na zakup komputerów dla uczniów skorzystało 98% samorządów gminnych i powiatowych, a MEN z Ministerstwem Cyfryzacji już zapowiedziało kontynuowanie tego projektu dla gmin jako Zdalna Szkoła +, na którą ma zostać poświęcone kolejne 180 mln. „Dodatkowe 180 mln na zakup sprzętu dla uczniów i działania MEN na rzecz zdalnej nauki„. Co to w praktyce oznacza, że MEN przygotowuje się do kontynuowania zdalnego nauczania, także w nowym roku szkolnym, niekoniecznie w takiej formie jak wygląda to aktualnie

Pierwsze próby uruchomienia placówek oświatowych.

Pierwszą próbę uruchomienia placówek oświatowych mamy za sobą. W pierwszym etapie podjęto decyzje o uruchomieniu przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego, poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz żłobków. Forma ich otwarcia budziła wiele kontrowersji oraz niewiadomych. Zgodnie z wytycznymi GIS dyrektor placówki zobowiązany był do przygotowania procedur, które w pierwszej formule opierały się na kilku luźnych wskazówkach GISu. Jednak po protestach dyrektorów GIS wydał bardziej szczegółowe wytyczne, które pozwalały na przygotowanie takich procedur. Wewnętrzna procedura bezpieczeństwa dla przedszkoli / żłobków.

Kolejnym krokiem będzie uruchomienie klas 1-3.

Kolejnym krokiem, którego możemy spodziewać się już 18 maja będzie otwarcie klas 1-3 w szkołach podstawowych. Tutaj niestety wyzwań jest zdecydowanie więcej niż w przypadku przedszkoli, które zajęcia mają prowadzone w jednej Sali i reżim odległości i ilości dzieci w sali jest utrzymać łatwiej (chociaż też nie łatwo).

Minister nie przewiduje również wydłużenia roku szkolnego czy skrócenia wakacji.

Na co należy przygotować się - jeszcze w tym roku szkolnym.

Nauczanie hybrydowe.

Nauczanie hybrydowe – połączenie zdalnego nauczania z formą tradycyjną. Jeżeli zapowiedzi szefa MEN sprawdzą się to po 18 maja będzie możliwość otwarcia przez samorządy szkół dla klas 1-3 jednak pójście dziecka do szkoły nie będzie przymusowe. Powoduje to dodatkowe komplikacje, gdyż szkoła będzie musiała zapewnić naukę w formie tradycyjnej oraz zdalnej. Oczywiście nieznane są jeszcze zapisy rozporządzenia oraz wytycznych GIS, które te kwestie by regulowały, jednak zakładając kontynuację programu „Zdalna Szkoła” oraz wcześniejsze zapowiedzi MEN o kontynuacji zdalnego nauczania również w nowym roku szkolnym można przypuszczać, iż właśnie o prowadzenie lekcji hybrydowych coraz częściej myśli MEN.

Jaka jest przewaga zajęć hybrydowych.

Brak wykluczenia cyfrowego rodzin uboższych oraz wielodzietnych, możliwość krótszych zajęć w formie tradycyjnej w szkole oraz organizacja zajęć rotacyjnie.

Niezbędna dokumentacja przy uruchomieniu klas 1-3.

Jak tylko wydane zostaną stosowne przepisy, już w fazie nawet projektu rozporządzenia oraz wytyczne we współpracy z portalem naszym ekspertem Mariuszem Stasiak vel Stasek przygotujemy dla wszystkich zainteresowanych niezbędne procedury wdrożenia zajęć tradycyjnych oraz hybrydowych. Przygotowanie się teraz na te wyzwania pozwoli łatwiej przejść przez nowe wytyczne i ewentualny nawrót epidemii. Zachęcamy do skorzystania ze specjalnej oferty jaką prezentujemy w formie przedsprzedaży

Specjalna oferta przedsprzedaż dokumentacji. Zyskują Państwo cenny czas – jaki pierwsi otrzymacie dokumentację. Zyskują Państwo aktualizacje procedur – bezpłatnie otrzymywać będziecie na bieżąco aktualne procedury dostosowane do nowych wytycznych. Procedury bezpieczeństwa przy otwarciu klas 1-3. Regulamin prowadzenia zajęć w systemie hybrydowym.

Nie czekaj skorzystaj ze specjalnej ofery w przedsprzedaży.

Czy klasy 4-8 pójdą w tym roku do szkoły?

Teoretycznie jest to możliwe patrząc na kalendarz łagodzenia restrykcji 6 maj przedszkola, 18 maj klasy 1-3, tak więc początek czerwca jest prawdopodobne otwarcie placówek dla klas 4-8. Oczywiście można się zastanawiać czy będzie to obligatoryjne (zapewne tak jak w przypadku przedszkoli i 1-3 nie będzie) oraz jaki jest sens otwierać szkoły na 3 ostatnie tygodnie nauki.

Tak jak w przypadku przedszkoli otwarcie 1-3 oraz 4-8 będzie uzależnione czy organ prowadzący skorzysta z zapisów paragrafu 18 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U.2003 nr 6 poz. 69 z późniejszymi zmianami). Jednak zakładając, że Organ prowadzący nie zamknie placówki to szkoły będą musiały zabezpieczyć bardzo restrykcyjne warunki sanitarne. Wielu rodziców nie zdecyduje się jednak posłać dziecko do szkoły, a zapewne MEN nie zdecyduje się uczęszczania do szkół w czasie pandemii jako obligatoryjnego, a jedynie dobrowolnie.

  • Wznowienie zajęć stacjonarnych jest szczególnie istotne dla osób z zagrożeniem klasyfikacji do kolejnych klas oraz wykluczonych cyfrowo, które ciężko jest klasyfikować zdalnie.
  • Proszę również zauważyć, że wdrożenie tzw. Hybrydowego nauczania niesie ze sobą nowe zagrożenia i potencjalne próby oszustwa, proszę wiec nie zapominać informować swoich Inspektorów Ochrony Danych o wdrażanych rozwiązaniach.

Życzymy wytrwałości wszystkim dyrektorom oraz organom prowadzącym w tych nie wątpliwie ciężkich czasach.

Procedury bezpieczeństwa dla szkół na nowy rok szkolny.