Proste to RODO w medycynie w oświacie w firmie

Wdrożenie RODO w firmie / w szkole / w podmiocie medycznym

Wdrożenie RODO w firmie / w oświacie / w medycynie

Dokumentacja RODO dla firmy, dla podmiotów medycznych, przychodni, szpitali, lekarzy, dla placówek oświatowych. Pełnienei funkcji Inspektora Ochrony Danych w firmach, w podmiotach medycznych, w szkołach. Szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz ochrony danych osobowych. Audyt Bezpieczeństwa Informacji KRI. Dofinansowania dla samorządów, dla podmiotów medycznych na cyberbezpieczeństwo.

Procedury sanitarne COVID-19 salonów fryzjerskich

Procedury sanitarne COVID-19 salonów fryzjerskich

Procedury sanitarne COVID-19 salonów fryzjerskich to dokumentacja, której opracowanie, wdrożenie i przestrzeganie stanie się faktem. Cała branża „beauty” wisi na włosku ze względu na stan epidemii w kraju. Uruchomienie salonów fryzjerskich to tylko kwestia czasu.

Dokumentacja COVID-19 bezpieczeństwo klientów i personelu.

Rada Ministrów w dniu 10 kwietnia 2020 r. uchwaliła rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpienie stanu epidemii (Dz. U z 2020 r. poz. 658 ze zm.), kolejne zmiany rozporządzenia wprowadzały nowe ograniczenia i zakazy skierowane do obywateli i do przedsiębiorców. Z końcem kwietnia 2020r. Rada Ministrów przeszła w końcu do tzw. „planu otwierania gospodarki”, tym samym następne nowelizacje rozporządzenia pozwoliły na uruchomienie sklepów budowlanych, hoteli, żłobków i przedszkoli oraz handlu w centrach handlowych.

Źródło: msn.com

Źródło: onet.pl

Zacytowane prasowe wypowiedzi wskazują jednoznacznie, że branża „beauty”, w tym salony fryzjerskie, mogą oczekiwać, iż w kolejnym etapie już w najbliższych dniach będą mogły uruchomić swoją działalność.

Przygotujemy dla Ciebie gotowe procedury bezpieczeństwa.

Jesteś przedsiębiorcą, wiec na pewno w większej lub mniejszej skali próbowałeś dokonać analizy kosztów prowadzenia salonu w warunkach pandemii, dokonałeś zakupu środków higieny. Możliwe, że sam opracowałeś już wewnętrzne procedury sanitarne, nowe wzory kart zabiegowych lub wstępnej kwalifikacji klienta. Skorzystałeś z aktualnych zaleceń Ministerstwa Zdrowia wobec POZ i gabinetów lekarskich, a może z wydanych na początku maja wytycznych przygotowanych dla branży fryzjerskiej w Niemczech przez Związek Zawodowy Służby Zdrowia i Opieki Społecznej [BGW] opublikowany na stronach internetowych Centralnego Związku Niemieckiego Rzemiosła Fryzjerskiego (ZV), a może skorzystałeś już z wytycznymi dla gabinetów kosmetycznych, podologicznych, manicure i pedicure, które mimo iż nie zostały oficjalnie opublikowane na stronach rządowych, to krążą w sieci. To co napiszemy za chwilę nie spodoba Ci się szanowny Przedsiębiorco.

Czy musisz stosować jednak wytyczne Inspekcji Sanitarnej

Tak. Ustawa o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych z dnia 2 marca 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 374 ze zm.) wprowadziła art. 17 zmiany w ustawie z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz.U. z 2019 r. poz. 59 oraz z 2020 r. poz. 322) w art. 8a dodaje się ust. 5-9 w brzmieniu:

Zgodnie z art. 8a ust. 5 pkt. 1a  cyt.:

„(…) Główny Inspektor Sanitarny lub działający z jego upoważnienia państwowy wojewódzki inspektor sanitarny może wydawać osobom prawnym, osobom fizycznym i jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej, w szczególności podmiotom wykonującym działalność leczniczą, pracodawcom, podmiotom prowadzącym działalność w zakresie lotnictwa cywilnego, użytkownikom statków powietrznych, użytkownikom cywilnych statków powietrznych niewpisanych do rejestru statków powietrznych oraz zarządzającym lotniskami, o których mowa w art. 27 ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz.U. z 2019 r. poz. 1580 i 1495 oraz z 2020 r. poz. 284): (…) decyzje nakładające obowiązek: (…) podjęcia określonych czynności zapobiegawczych lub kontrolnych oraz żądać od nich informacji w tym zakresie (…)”.

Zgodnie z art. 8a ust. 5 pkt. 2  cyt.:

„(…) zalecenia i wytyczne określające sposób postępowania w trakcie realizacji zadań  – w przypadku stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo w razie niebezpieczeństwa szerzenia się zakażenia lub choroby zakaźnej, które może stanowić zagrożenie dla zdrowia publicznego, w szczególności wystąpienia choroby szczególnie niebezpiecznej lub wysoce zakaźnej, o których mowa w przepisach o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (…)”.

Zgodnie z art. 8a ust. 8 cyt.:

„(…) Osoby przebywające na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej są obowiązane do stosowania się do zaleceń i wytycznych organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej, o których mowa w ust. 5 pkt 2 (…)”.

Czy musisz stosować przepisy RODO po uruchomieniu salonu.

Tak bezwzględnie bo przecież przewidujesz wykorzystywać w ramach wdrożonych procedur bezpieczeństwa informacje o swoich klientach, pracownikach. Jak widzisz nieuniknione w życiu przedsiębiorcy są nie tylko podatki, do listy należy dopisać także RODO, czyli unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych.

Pamiętaj! Brak uwzględnienia w prowadzonej działalności przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oznacza odpowiedzialność karną, cywilnoprawną i administracyjną, a co w aktualnej sytuacji szczególnie istotne Twoi klienci ale i pracownicy, o których informacje pozyskasz, będziesz przetwarzać lub ujawnisz mogą przy tej okazji prócz oczekiwania stosownych informacji od Ciebie w tym zakresie w uznaniu naruszenia swoich praw i wolności:

  • skierować do UODO skargę, w efekcie której organ może zarządzić kontrolę,
  • wystąpić o odszkodowanie, powstaną wiec dodatkowe koszty związane z postępowaniem cywilnym [koszty sądowe, wynajęcie kancelarii prawnej], zasądzone kwoty odszkodowania lub zadośćuczynienia w wyniku stwierdzenia zasadności roszczenia.

Procedura sanitarna COVID-19 w salonie fryzjerskim.

Polityka Sanitarna, brzmi bardzo poważnie, ale temat jest poważny, a opracowana przez nas dokumentacja ma właśnie  taki charakter.  Wspólnie z Patrycją Żarską-Cynk, przygotowaliśmy dla Ciebie zastaw dokumentów, które najprawdopodobniej posłużą Ci jako standard w kolejnych miesiącach działalności. Patrycja Żarska- Cynk  na co dzień doradza salonom fryzjerskim, wspiera w sprawach ochrony danych osobowych cechy rzemiosła oraz m.in. pełni funkcję Inspektora Ochrony Danych w Powiatowych Stacjach Sanitarno-Epidemiologicznych.

Proponujemy Ci profesjonalnie i kompleksowo przygotowany, gotowy do zastosowania pakiet procedur, wzorów dokumentów i plakatów informacyjnych do druku  opracowany w oparciu o:

  •  wytyczne opublikowane przez Główny Inspektorat Sanitarny lub Ministerstwo Rozwoju we współpracy z GIS,
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO),
  • uwagi merytoryczne właścicieli salonów branży „beauty”.

Projekt dokumentacji obejmuje:

  1. Informacje dla klientów – plakat grafiką – do publikacji na www, w mediach społecznościowych, w newsletterze, itp. dot. zasad rejestracji i postępowania podczas wizyty u fryzjera w czasie pandemii.
  2. Procedury sanitarne w salonie w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom i klientom w warunkach stanu epidemii wywołanego zakażeniami wirusem SARS-CoV-2
  3. Procedury postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem pracowników/obsługi.
  4. Procedury postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem u osoby/klienta.
  5. Kartę pracownika/oświadczenie – w warunkach stanu epidemii wywołanego zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 wraz z klauzulą informacyjną RODO
  6. Kartę klienta/oświadczenie – w warunkach stanu epidemii wywołanego zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 wraz z klauzulą informacyjną RODO
  7. Wzór pisma do Powiatowej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej o zaopiniowanie projektu procedur sanitarnych w salonie.
  8. Informacje do wywieszenia/wyłożenia w salonie m.in. o sankcjach karnych z tytułu narażenia innych osób na zakażenie chorobą zakaźną, o nr telefonów służb sanitarnych, służby zdrowia.

Dodatkowo otrzymujesz od nas:

  • e-booka z dokładnymi instrukcjami i wskazówkami dotyczącymi wykorzystania zakupionej dokumentacji oraz informacją o innych obowiązkach właściciela salonu wynikających z decyzji o celu i zakresie przetwarzanych danych osobowych.

Forma materiałów, jakie otrzymasz:

Materiały przygotowane są w plikach pdf i w plikach edytowalnych (MS Word). Pozwoli to na ich odpowiednią modyfikację dostosowanie do własnych wymogów.

Przedsprzedaż / bezpłatna aktualizacja:

Jeśli zdecydujesz się na zakup zestawu dokumentów „Procedura sanitarna COVID-19 salonów fryzjerskich” w przedsprzedaży, otrzymujesz niższą cenę zakupu oraz bezpłatną aktualizację całej dokumentacji – na wypadek zmian wytycznych [przykład przedszkoli i żłóbków pokazuje, ze możemy liczyć się z aktualizacją wytycznych w czasie ich obowiązywania].

Autor opracowania:

Patrycja Żarska-Cynk

1 komentarz do “Procedury sanitarne COVID-19 salonów fryzjerskich”

Możliwość komentowania została wyłączona.