Proste to RODO w medycynie w oświacie w firmie

Wdrożenie RODO w firmie / w szkole / w podmiocie medycznym

Wdrożenie RODO w firmie / w oświacie / w medycynie

Dokumentacja RODO dla firmy, dla podmiotów medycznych, przychodni, szpitali, lekarzy, dla placówek oświatowych. Usługa zewnętrznego Inspektora Ochrony Danych w firmach, w podmiotach medycznych, w szkołach. Szkolenia z zakresu ochrony danych oraz cyberbezpieczeństwa. Audyt Bezpieczeństwa Informacji KRI. Dofinansowania dla samorządów, dla podmiotów medycznych na cyberbezpieczeństwo.

Obowiązkowa aktualizacja klauzul informacyjnych RODO

Obowiązkowa aktualizacja klauzul informacyjnych RODO

Obowiązkowa aktualizacja klauzul informacyjnych RODO – administratorów danych osobowych, czekają kolejne zmiany, tym razem aktualizacja treści klauzul informacyjnych przy pomocy, których realizują oni obowiązki informacyjne na gruncie RODO.

Wyjaśniamy zatem, to nie jest prima aprilis, faktycznie aktualizację będą wykonywać Ci administratorzy danych osobowych, którzy w treści dokumentacji zamieścili dotychczasowy (do lipca aktualny) adres siedziby Urzędu Ochrony Danych Osobowych.Jak wynika bowiem z treści Biuletyny UODO (Nr 03/03/2025) Urząd czeka przeprowadzka na ul. Moniuszki.

Ciągłość działania zapewniona

W treści Komunikatu UODO czytamy, iż cyt.: „Do końca czerwca 2025 r. Urząd Ochrony Danych Osobowych będzie znajdował się w dotychczasowej siedzibie przy ul Stawki 2. Od lipca UODO przeniesie się do nowej siedziby przy ul. Moniuszki 1A w Warszawie. Pod tym adresem będą biura urzędu oraz punkt kancelaryjny. UODO nie planuje powrotu do biura przy ul. Stawki 2. Zmiana siedziby jest spowodowana koniecznością wyprowadzki z dotychczasowej siedziby, gdyż cały budynek zostanie poddany gruntownemu remontowi. Przeprowadzka zaplanowana jest w taki sposób, że nie spowoduje ona przerw w funkcjonowaniu urzędu.”

Klauzula informacyjna nie musi zawierać adresu siedziby UODO

W treści Komunikatu UODO czytamy, iż cyt.: „Wśród informacji, jakie powinien przekazać administrator, w razie przetwarzania danych osobowych jest wymieniony obowiązek zamieszczenia informacji o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego (art. 13 ust. 2 lit. d oraz art. 14 ust. 2 lit. e RODO). Z treści wskazanych przepisów nie wynika jednak obowiązek wskazania w treści klauzuli informacyjnej danych adresowych lub teleadresowych organu nadzorczego. Z wytycznych Grupy Roboczej Art. 29  dotyczących przejrzystości (przyjętych 29 listopada 2017 r.) również nie wynika, by powyższy obowiązek informacyjny obejmował wskazanie informacji o siedzibie organu lub innych dodatkowych informacji. Zmiana siedziby nie wiąże się z obowiązkiem zamieszczenia nowego adresu urzędu w klauzulach informacyjnych administratorów ochrony danych. Jednocześnie należy podkreślić, że ci administratorzy, którzy w swoich klauzulach informacyjnych zamieścili dokładny adres UODO (obecnie: ul. Stawki 2) są zobowiązani do aktualizacji tej informacji. Aktualizacja ta może ograniczać się jednak do usunięcia informacji o adresie korespondencyjnym urzędu i poprzestaniu na zamieszczeniu ogólnej informacji o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego zgodnie z treścią omawianych powyżej przepisów.”

Przekierowanie korespondencji na nowy adres

Z informacji przekazanej przez UODO wynika, iż w wypadku skierowania korespondencji na stary adres UODO tj. ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, będzie taka korespondencja przekierowywana na nowy adres urzędu tk. ul. Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa, do końca roku 20205.

Pakiet klauzul informacyjnych dla podmiotów medycznych