Proste to RODO w medycynie w oświacie w firmie

Wdrożenie RODO w firmie / w szkole / w podmiocie medycznym

Wdrożenie RODO w firmie / w oświacie / w medycynie

Dokumentacja RODO dla firmy, dla podmiotów medycznych, przychodni, szpitali, lekarzy, dla placówek oświatowych. Usługa zewnętrznego Inspektora Ochrony Danych w firmach, w podmiotach medycznych, w szkołach. Szkolenia z zakresu ochrony danych oraz cyberbezpieczeństwa. Audyt Bezpieczeństwa Informacji KRI. Dofinansowania dla samorządów, dla podmiotów medycznych na cyberbezpieczeństwo.

Dzień nadania korespondencji w ramach PUH

Dzień nadania korespondencji w ramach PUH

Dzień nadania korespondencji w ramach PUH – istotą wyznaczania terminów, dla załatwienia konkretnej sprawy, jest nie tylko pewnego rodzaju forma dyscyplinowania, ale i pełno ono rolę porządkującą procesy działania. Mając powyższe na uwadze, zagadnieniem doniosłym jest określenie terminu, terminu który to jest terminem, w jakim dochodzi do nadania korespondencji w ramach publicznej usługi hybrydowej.

Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r., o doręczeniach elektronicznych

Art.  46. ust. 4 Ustawy eDoręczenia

cyt.: „Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, dniem nadania korespondencji w ramach publicznej usługi hybrydowej jest dzień odebrania dokumentu elektronicznego przez operatora wyznaczonego. Operator wyznaczony niezwłocznie w sposób automatyczny wystawia dowód odebrania korespondencji.”

  • Przepis określa dzień, dzień, który jest dniem nadania korespondencji w ramach publicznej usługi hybrydowej. Dniem nadania korespondencji w ramach PUH jest dzień, o jakim owa w przepisie, jeśli przepis odrębny jednak nie stanowi inaczej. Jeśli zatem przepis odrębny określa w odmienny sposób to, jaki jest dzień nadania korespondencji w ramach publicznej usługi hybrydowej, przepisy te znajdują pierwszeństwo, przed analizowanymi zapisami Ustawy eDoręczenia.
  • Dniem, o jakim mowa w przepisie, jest dzień odebrania dokumentu elektronicznego. Odebrania dokumentu elektronicznego przez operatora wyznaczonego.  Co prawda art. 42 ust. 1 Ustawy eDoręczenia, stanowi o tym, jak należy rozumień zwrot „odebranie dokumentu elektronicznego”, jednak zastrzec należy, iż ten przepis odnosi się do odebrania dokumentu elektronicznego przez adresata posiadającego adres do doręczeń elektronicznych, a nie odebrania dokumentu elektronicznego przez operatora wyznaczonego.

  • W przepisie mowa jest o obowiązku, który dotyczy operatora wyznaczonego. Obowiązek, o jakim mowa w przepisie to obowiązek wystawienia dowodu odebrania korespondencji. Obowiązek ten operator wyznaczony realizuje bez zbędnej zwłoki, niezwłocznie. W przepisie określono także sposób, w jaki obowiązek wystawienia dowodu odebrania korespondencji jest realizowany, mianowicie, jest on wystawiany w sposób automatyczny.

Podsumowanie

Ustawa z dnia 18 listopada 2020

Zgodnie z § 4 ust. 3 w związku z ust. 5 Regulaminu świadczenia publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej [dalej Regulamin OW], nadanie przez nadawcę przesyłek poleconych w ramach realizacji PUH jest potwierdzane każdorazowo przez Pocztę Polską w formie elektronicznej. Potwierdzenie nadania, zawierające dzień nadania, jest udostępniane w skrzynce doręczeń nadawcy w postaci pliku elektronicznego w formacie xml. Za dzień nadania korespondencji w ramach PUH uważa się dzień odebrania dokumentu elektronicznego przez Pocztę Polską zgodnie z art. 46 ust. 4 Ustawy eDoręczenia

Stanowisko IOD - moment nadania PUH

Stanowisko IOD - moment doręczenia

Stanowisko IOD - wyłączenie eDoręczeń

Stanowisko IOD - rodzaje eDoręczeń

Stanowisko IOD - eDoręczenia

Stanowisko IOD - eDoręczenia

Materiały źródłowe