Email z informacją o realizacji zamówienia
Email z informacją o realizacji zamówienia – do czego może doprowadzić odbiorcę takiej korespondencji. Wielu zastanawia się dokonując analizy zdarzenia, czy nieuprawnione ujawnienie danych w zakresie adresu email odiborcy, będącego osobą fizyczną, wypełnia znamiona z definicji zawartej w art. 4 pkt. 12 RODO. Dla odmiany dziś jednak skupimy się na stanie faktycznym, a nie na analizie ww. problemu. Przypomnijmy jednak jeszcze jeden przepis.
Na czym polegało zdarzenie ...
Zwykły niedzielny spacer. W pewnym momencie w kieszeni brzęczy prywatny telefon. Oczywiście nie zrywam się do sprawdzenia komunikatu. Nie interesują mnie teraz takie sprawy. Po chwili jednak kolejna informacja przychodzi na telefon. Dźwięk powiadomienia informuje mnie, że to przychodząca poczta email. Skoro to kolejna wiadomość w takim razie sprawdza i czytam …
Status Twojego zamówienia przyjęte / opłacone ...
Chwileczkę, jakiego zamówienia? przecież ja jestem na spacerze i nic nie zamawiałem? Myślę sobie nie nerwowo, bo fake email potrafią się zdarzyć. Asekuracyjnie nie klikam w żaden zaszyty link w treści email. Odczytuję jednak uważnie komunikaty. Pierwszy dotyczy podziękowania za złożenie zamówienia, drugi wskazuje na to, iż zamówienie zostało przyjęte do realizacji a trzeci email informuje mnie o tym, iż zamówienie moje zostało już opłacone.
Włączyły mi się niskie ceny w głowie ....
Trudno trzeba działać. Przeglądam treść i co widzę? W wiadomości email przesłanej ze sklepu jest napisane, iż osoba o moim imieniu i nazwisku złożyła zamówienie, którego wartość również jest podana, łącznie z adresem do wysyłki. Niestety adres do wysyłki nie jest moim adresem, robi mi się gorąco.
Kontakt z biurem obsługi ...
Próba telefonicznego kontaktu, na początek irytuje mnie BOT. Ale niestety BOT potwierdza, po przekazaniu numeru zamówienia – który również mam w email z informacją o realizacji zamówienia – iż moje zamówienie zostało przyjęte do realizacji i jest opłacone. W takim wypadku trzeba działać dalej. Oczekiwanie na połączenie z konsultantem zakończone sukcesem, ale rozmowa mnie nie uspokaja.
Ustalenia z BOK ...
Rozmówca potwierdza fakt, przyjęcia zamówienia do realizacji. Potwierdza również fakt, iż zostało ono opłacone. Nie jest mi w stanie podać z jakiego numeru rachunku bankowego płatność została wygenerowana. Rozmówca potwierdza mi również, iż zamówienie złożył uwaga … Dominik Spałek. Rozmówca podaje mi również dane podane przez zamawiającego w trakcie zamówienia wraz z numerem telefonu. Informuję, iż sytuacja jest wyjątkowa. Pracownik nie jest w stanie ustalić co jest powodem takiej zdarzenia, czy jest to błąd systemu, czy też zdarzenie może by związane z próbą wyłudzenia. W takiej sytuacji proszę więc o zmianę adresu dostarczenia towaru. Myślę sobie trzeba jakoś zadziałać. Zlecenie zostaje przyjęte.
Kontakt z moim imiennikiem ...
Skontaktowałem się ostatecznie z moim imiennikiem, dzwoniąc na podany przez pracownika sklepu numer telefonu. Ustaliliśmy, iż powodem całej sytuacji było błędne podanie przez niego adresu email w formularzu zamówienia. Rozmówca mój również był zestresowany cała sytuacją -w sumie nie dziwię mu się. Poprosiłem ww. o to aby anulował zamówienie, jednocześnie informując go, że w sytuacji, kiedy to sklep jednak dokona wysyłki a paczka będzie doręczana do mnie, odmówię jej przyjęcia. Swoją drogą pozdrawiam, Pana Dominika Spałka. Mam nadzieję, że cieszy się z zamówionego asortymentu, albowiem sklep przekazał mi kolejną korespndencję email, iż przesyłka została doręczona skutecznie – skoro nie do mnie – to pozostaje mi wierzyć, że do mojego imiennika.
Cóż jest i druga strona medalu ...
Uważajcie Państwo przy składaniu zamówień, jakiego rodzaju dane przekazujecie, albowiem każdy medal ma dwie strony. Napisaliśmy na początku o zadośćuczynieniu na gruncie RODO, tutaj równie ciekawy przypadek „Zadośćuczynienie za naruszenie RODO„