Proste to RODO ochrona danych w medycynie

Otwarcie hoteli procedury COVID-19 dla hoteli

Procedury COVID-19 dla hoteli

Procedury COVID-19 dla hoteli, pensjonatów, agroturystyki

Procedury COVID-19 dla hoteli, pensjonatów, gospodarstw agroturystycznych. Otwarcie branży turystycznej w okresie pandemii powiązane jest z nowymi zasadami, wytycznymi, jakich należy przestrzegać bezwzględnie w obiektach turystycznych.

Wakacje 2020r.

Wakacje czas start a więc sezon wypoczynkowy w pełni. W reżimie sanitarnym, narzuconym przez epidemię koronawirusa, ośrodki wypoczynkowe, hotele, restauracje, muszą pogodzić gwarancje komfortu wypoczynku gości z wymogami sanitarnymi  jakie wskazuje w swoich wytycznych Ministerstwo Rozwoju w konsultacji z Głównym Inspektorem Sanitarnym.

Pytania i wątpliwości hotelarzy.

Jakie przewidzieć środki bezpieczeństwa, czy ograniczać wypożyczanie parawanów, leżaków, jak zadbać o dezynfekcję wyposażenia aneksów kuchennych, a może ograniczyć dostęp do nich. Wreszcie, czy mierzyć temperaturę gości i pozyskiwać informacje o ich aktywności w ostatnim czasie w formie ankiety? Wiele zależy od podejścia właścicieli obiektów. Przygotowana kompleksowa procedura uwzględnia wymogi sanitarne, aspekt danych osobowych pozyskiwanych przez właścicieli od gości, ale i pracowników w tym pracowników młodocianych. Projekt procedury [dokumenty edytowalne] wraz z pakietem plakatów do wykorzystania w ośrodku pomoże Państwu sprostać wymaganiom bezpieczeństwa sanitarnego do jakich zobligowane są ośrodki wypoczynkowe, hotele ale również właściciele agroturystyk

Kompletny zestaw dokumentów.

Pakiet “Procedury COVID-19 dla hoteli” opracowany został na podstawie wytycznych Ministerstwa Rozwoju w konsultacji z Głównym Inspektorem Sanitarnym  dla funkcjonowania hoteli/obiektów/pensjonatów w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce [aktualizacja 05.06.2020], dla funkcjonowania gastronomii w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce [aktualizacja 03.06.2020] oraz wytycznych dotyczące organizacji imprez (w tym wesel i przyjęć) i spotkań okolicznościowych w trakcie epidemii SARS-CoV-2 w Polsce.

Cel stosowania dokumentacji.

 Celem dokumentacji jest stworzenie warunków, które zapewnią:

  1. Dodatkowe zwiększenie bezpieczeństwa pracowników oraz gości obiektu.
  2. Minimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników obiektu, gości oraz innych osób z zewnątrz, w tym dostawców.
  3. Ograniczenie liczby kontaktów na terenie obiektu w danym przedziale czasowym, w ramach zabezpieczenia przed możliwym zakażeniem.
  4. Kompleksowe działanie przeciwepidemiczne dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemii.

Co wchodzi w skład dokumentacji.

Kompletny zestaw dokumentów opisujących zasady bezpieczeństwa w okresie pandemii w obiektach turystycznych zawiera:

  • obowiązki właściciela i personelu w hotelu/restauracji
  • ogólne zasady dotyczące stanu sanitarnego wszystkich pomieszczeń i wyposażenia
  • dobre praktyki higieniczne stosowane przez wszystkie osoby objęte procedurą
  • zasady:
    • spożywania posiłków przez personel
    • bezpieczeństwa na obiekcie hotelowym
    • zapewnienia bezpieczeństwa na restauracji
    • zapewnienia bezpieczeństwa w strefie wellness
  • kryteria wskazujące na zakażenie wirusem sars-cov-2
  • tryb postępowania w związku z wystąpieniem podejrzenia zachorowania na covid-19
  • czynności sanitarne w związku z wystąpieniem podejrzenia zachorowania na covid-19

Wzory formularzy.

Przygotowaliśmy dla Państwa także wzory formularzy, jakie można wykorzystywać podczas funkcjonowania obiektu.

  • oświadczenie dotyczące danych kontaktowych na wypadek stwierdzenia zakażenia sars-cov-2 pracownicy/goście
  • obowiązek informacyjny [RODO] odpowiednio dla pracowników i gości
  • wzór karta sanitarna pomieszczenia
  • zebranie plakatów informacyjnych preferowanych przez GIS w komunikacji dot. reżimu sanitarnego

Dodaj komentarz