Procedury COVID-19 dla hoteli, pensjonatów, agroturystyki
Procedury COVID-19 dla hoteli, pensjonatów, gospodarstw agroturystycznych. Otwarcie branży turystycznej w okresie pandemii powiązane jest z nowymi zasadami, wytycznymi, jakich należy przestrzegać bezwzględnie w obiektach turystycznych.
Wakacje 2020r.
Wakacje czas start a więc sezon wypoczynkowy w pełni. W reżimie sanitarnym, narzuconym przez epidemię koronawirusa, ośrodki wypoczynkowe, hotele, restauracje, muszą pogodzić gwarancje komfortu wypoczynku gości z wymogami sanitarnymi jakie wskazuje w swoich wytycznych Ministerstwo Rozwoju w konsultacji z Głównym Inspektorem Sanitarnym.
Pytania i wątpliwości hotelarzy.
Jakie przewidzieć środki bezpieczeństwa, czy ograniczać wypożyczanie parawanów, leżaków, jak zadbać o dezynfekcję wyposażenia aneksów kuchennych, a może ograniczyć dostęp do nich. Wreszcie, czy mierzyć temperaturę gości i pozyskiwać informacje o ich aktywności w ostatnim czasie w formie ankiety? Wiele zależy od podejścia właścicieli obiektów. Przygotowana kompleksowa procedura uwzględnia wymogi sanitarne, aspekt danych osobowych pozyskiwanych przez właścicieli od gości, ale i pracowników w tym pracowników młodocianych. Projekt procedury [dokumenty edytowalne] wraz z pakietem plakatów do wykorzystania w ośrodku pomoże Państwu sprostać wymaganiom bezpieczeństwa sanitarnego do jakich zobligowane są ośrodki wypoczynkowe, hotele ale również właściciele agroturystyk
Kompletny zestaw dokumentów.
Pakiet „Procedury COVID-19 dla hoteli” opracowany został na podstawie wytycznych Ministerstwa Rozwoju w konsultacji z Głównym Inspektorem Sanitarnym dla funkcjonowania hoteli/obiektów/pensjonatów w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce [aktualizacja 05.06.2020], dla funkcjonowania gastronomii w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce [aktualizacja 03.06.2020] oraz wytycznych dotyczące organizacji imprez (w tym wesel i przyjęć) i spotkań okolicznościowych w trakcie epidemii SARS-CoV-2 w Polsce.
Cel stosowania dokumentacji.
Celem dokumentacji jest stworzenie warunków, które zapewnią:
- Dodatkowe zwiększenie bezpieczeństwa pracowników oraz gości obiektu.
- Minimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników obiektu, gości oraz innych osób z zewnątrz, w tym dostawców.
- Ograniczenie liczby kontaktów na terenie obiektu w danym przedziale czasowym, w ramach zabezpieczenia przed możliwym zakażeniem.
- Kompleksowe działanie przeciwepidemiczne dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemii.
Co wchodzi w skład dokumentacji.
Kompletny zestaw dokumentów opisujących zasady bezpieczeństwa w okresie pandemii w obiektach turystycznych zawiera:
- obowiązki właściciela i personelu w hotelu/restauracji
- ogólne zasady dotyczące stanu sanitarnego wszystkich pomieszczeń i wyposażenia
- dobre praktyki higieniczne stosowane przez wszystkie osoby objęte procedurą
- zasady:
- spożywania posiłków przez personel
- bezpieczeństwa na obiekcie hotelowym
- zapewnienia bezpieczeństwa na restauracji
- zapewnienia bezpieczeństwa w strefie wellness
- kryteria wskazujące na zakażenie wirusem sars-cov-2
- tryb postępowania w związku z wystąpieniem podejrzenia zachorowania na covid-19
- czynności sanitarne w związku z wystąpieniem podejrzenia zachorowania na covid-19
Wzory formularzy.
Przygotowaliśmy dla Państwa także wzory formularzy, jakie można wykorzystywać podczas funkcjonowania obiektu.
- oświadczenie dotyczące danych kontaktowych na wypadek stwierdzenia zakażenia sars-cov-2 pracownicy/goście
- obowiązek informacyjny [RODO] odpowiednio dla pracowników i gości
- wzór karta sanitarna pomieszczenia
- zebranie plakatów informacyjnych preferowanych przez GIS w komunikacji dot. reżimu sanitarnego