RODO Sender da poczucie bezpieczeństwa Paniom z Działu Księgowego.
RODO Sender, mówiąc zupełnie poważnie, to narzędzie, z którego Panie w Twojej Firmie powinny korzystać – dla swojego i Twojego bezpieczeństwa. Problem prowadzenia korespondencji otwartym tekstem w email jest niedostrzegany w wielu przedsiębiorstwach. Problem przesyłania informacji istotnych dla Firmy w niezaszyfrowanej formie to zła praktyka, której należy przeciwdziałać. Czytaj więcej >>>
Przekonaj się sam, zrób Prosty TEST
Jeśli rzadko odwiedzasz Dział Księgowości – to świetnie dla testu. Zawitaj do Pań i wydaj polecenie przesłania do Ciebie na email – ważnego dokumentu. Oczywiście obserwuj jak wygląda proces przygotowywania wysyłki. Zwróć uwagę na to, czy plik z danymi zostanie zaszyfrowany, czy też zostanie załączony do korespondencji w postaci otwartej. Jeśli tak w tym momencie rozmyśl się i przerwij swój test. Nie denerwuj się na pracownice, tylko im pomóż. Daj im Go do pomocy, daj im RODO Sendera, on za nie zaszyfruje i wyśle każdy plik równolegle przesyłając hasło na SMS odbiorcy.
Skąd Go mieć?
Jesteś ADO masz obowiązki.
Obowiązkiem ADO jest przewidywanie sytuacji, które mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa danych. Obowiązkiem jest także podejmowanie decyzji o stosownych krokach zapobiegawczych. Niestety praktyka pokazuje, iż brak prawidłowych wzorców oraz szkoleń stanowiskowych w połączeniu z brakiem adekwatnych narzędzi dla pracowników to początek końca. Każdy ADO powinien mieć świadomość swojej roli oraz konsekwencji niedostrzegania zagrożeń, które istnieją. RODO Sender jest nową funkcjonalnością, która pozwala zapobiegać stosowaniu błędnych praktyk przez pracowników przy posługiwaniu się pocztą email.