Proste to RODO ochrona danych w sektorze medycznym

Wdrożenie RODO w jednostkach medycznych. RODO w medycynie. Przygotowanie dokumentacji RODO. Szkolenia z ochrony danych osobowych.

Proste to RODO

Ochrona danych w sektorze medycznym

RODO Sender - bezpieczeństwo wymiany informacji

RODO Sender

RODO Sender - bezpieczeństwo informacji

Tajemnica korespondencji

Wymiana informacji za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej to już codzienność przedsiębiorców. Czas dostępu do informacji jest zagadnieniem priorytetowym. Szybka wymiana danych pozwala na uzyskanie przewagi nad konkurencją. Sprawnie zorganizowany system wymiany informacji to podstawa zarządzania. Bez względu na wielkość przedsiębiorcy. Nie należy jednak zapominać o tym, iż bezpieczeństwo informacji jest tak samo ważne, jak one same. Pomijanie zagadnienia bezpieczeństwa informacji przesyłanych wewnątrz firmy, czy do jej klientów może prowadzić do dramatycznych skutków. Brak zapewnienia bezpieczeństwa dla danych, w tym danych osobowych, prowadzić może do pociągnięcia przedsiębiorcy od odpowiedzialności finansowej a nawet karnej. Utrata danych, ich podsłuchanie, czy przejęcie nad nimi kontroli, może stanowić źródło realnych problemu dla przedsiębiorców i ich klientów. Ochrona danych w tym danych osobowych, to zgodnie z Rozporządzeniem RODO, obowiązek każdego administratora danych osobowych.

Rozporządzenie RODO

RODO Sender przeznaczony jest dla wszystkich tych podmiotów, które w swojej codziennej działalności wymieniają się dokumentacją ze swoimi klientami czy kontrahentami. Dla tych przedsiębiorców, którzy zainteresowani są zabezpieczeniem się przed utratą, ujawnieniem ważnych dla nich informacji handlowych, czy też informacji kluczowych dla ich klientów. Przygotowaliśmy nasze oprogramowanie z myślą o podmiotach medycznych - udostępniających swoją dokumentacje medyczną Pacjentom. W centrum naszej uwagi znalazły się także biura rachunkowe oraz kancelarie prawne i notarialne. Naturalnie jednak, każdy może stać się użytkownikiem, nawet przysłowiowy Kowalski.

Kto powinien korzystać z RODO Sender? Każdy, kto chce chronić swoją tajemnicę.

RODO Sender przeznaczony jest dla wszystkich tych podmiotów, które w swojej codziennej działalności wymieniają się dokumentacją ze swoimi klientami czy kontrahentami. Dla tych przedsiębiorców, którzy zainteresowani są zabezpieczeniem się przed utratą, ujawnieniem ważnych dla nich informacji handlowych, czy też informacji kluczowych dla ich klientów. Przygotowaliśmy nasze oprogramowanie z myślą o podmiotach medycznych - udostępniających swoją dokumentacje medyczną Pacjentom. W centrum naszej uwagi znalazły się także biura rachunkowe oraz kancelarie prawne i notarialne. Naturalnie jednak, każdy może stać się użytkownikiem, nawet przysłowiowy Kowalski.

RODO Sender
dla sektora medycznego

Idealne rozwiązanie gwarantujące poprawność realizacji obowiązku dostarczenia dokumentacji medycznej upoważnionej osobie z wykorzystaniem poczty email, jako jednego z dostępnych środków komunikacji elektronicznej.

RODO Sender
dla sektora usług prawnych

Oprogramowanie pozwalające na stworzenie systemu wymiany informacji z zachowaniem gwarancji prostej obsługi i szybkiej komunikacji pomiędzy firmą a jej klientami

RODO Sender dla biur rachunkowych

RODO Sender
dla sektora usług rachunkowych

Aplikacja umożliwiająca bezpieczny obieg dokumentów biznesowych pomiędzy biurem rachunkowym, kadrowym, płacowym, a jego klientami.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat bezpieceństwa informacji w sektorze medycznym pisalismy o tym tutaj >>>

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat bezpieceństwa informacji w sektorze usług prawnych pisalismy o tym tutaj >>>

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat bezpieceństwa informacji w sektorze medycznym pisalismy o tym tutaj >>>

Jakie błędy popełniane są przy wysyłce ważnych informacji przez email.

Jako specjaliści zajmujący się bezpieczeństwem wymian wymiany informacji w naszej praktyce odnotowaliśmy szereg przypadków. Stanów faktycznych pokazujących, jakie nieprawidłowe praktyki stosują przedsiębiorcy. Konsekwencje negatywne mogące wyniknąć z ich stosowania są różnej rangi. Uświadomienie sobie jednak nieprawidłowych praktyk to pierwszy z kroków, jakie należy wykonać wdrażając czy modernizując system wymiany informacji w przedsiębiorstwie.

Brak określenia zasad korzystania z poczty elektronicznej. Jest to podstawowy i najczęściej spotykany błąd w przedsiębiorstwach, skutkujący całkowita utratą kontroli nad tym, jakie dane są przesyłane w firmie, pomiędzy kim a kim. Nieświadomi pracownicy stanowić mogą realne zagrożenie dla interesów firmy i jej klientów.

Posługiwanie się otwartym tekstem w komunikacji. Jest to proceder często spotykany tam, gdzie pracownicy zniechęceni są do prowadzenia komunikacji elektronicznej. Pozornie ułatwiając sobie życie, tłumacząc to oszczędnością czasu, przesyłają w treści email istotne dane do adresatów w formie niezaszyfrowanej.

Błędy przy adresowaniu poczty email. Z tych samych powodów co wyżej, pracownicy przedsiębiorstw często wysyłają wiadomość do adresatów nie weryfikując poprawności wpisanych adresów. Ponadto przy korespondencji kierowanej do kilku odbiorców nie ukrywają innych adresów.

Przesyłanie haseł zabezpieczających tym samym kanałem komunikacyjnym. Praktyką, można powiedzieć, jest przesyłanie ważnych dokumentów w pliku zabezpieczonym przed otwarciem hasłem, ale łącznie z podaniem tego hasła w tej samej wiadomości albo w innej wiadomości jednak przesyłanej na ten sam email.

Brak weryfikacji poprawności załączników. Odnotować należy także sytuacje, w których nadawcy poczty email zapominają o sprawdzeniu poprawności przesyłanego załącznika. W konsekwencji inny niż powinien adresat otrzymuje dokumentu, które nie powinny trafić do niego.

Czy jest możliwe rozwiązanie tych wszystkich problemów łącznie?

Można problem bezpieczeństwa komunikacji w firmie rozwiązać na wiele sposobów. Ale należy mieć na uwadze to, iż użytkownicy systemu mogą być, a nawet pewnie będą, niechętni wprowadzeniu nowych skomplikowanych zasad. Nie będą chcieli posługiwać się instrukcjami kancelaryjnymi. Niechętnie podejdą do zakazu stosowania dotychczasowych złych praktyk. Można starać się zmieniać ich nawyki poprzez długie szkolenia. Można też zastosować nasze rozwiązanie, od zaraz od już - załóż konto użytkownika pobierz program i korzystaj z RODO Sender

Bez rozbudowanych instrukcji obsługi.

Dzięki naszemu rozwiązaniu uwolnisz się od rozbudowanych instrukcji opisujących to, jak należy sporządzać i wysyłać korespondencję email. Wystarczy, że pracownicy zachowają podstawową zasadę. Korespondencja służbowa powinna być wysyłana i odbierana wyłącznie z wykorzystaniem adresu email służbowego.

Koniec z posługiwaniem się otwartym tekstem w korespondencji email.

Posługiwanie się otwartym tekstem przestanie mieć miejsce. RODO Sender automatycznie i samodzielnie zabezpiecza przed nieuprawnionym dostępem do dokumentu poprzez jego zaszyfrowanie i zabezpieczenie hasłem, przed wysyłką.

Weryfikacja poprawności przesyłanych załaczników.

Oprogramowanie wymusza na użytkowniku poprzez serię pytań dokonanie weryfikacji poprawności użytych adresów odbiorców korespondencji.

Hasło do zaszyfrowanych plików przesyłane odrębnym kanałem.

Stosują nasze oprogramowanie unikniesz sytuacji, w której hasło do zabezpieczonego dokumentu przesłane zostanie do odbiorcy w tym samym lub następnym email. RODO Sender przesyła odrębnym kanałem hasło dostępowe do wskazanego przez nadawcę odbiorcy. Hasła wysyłane są za pośrednictwem krótkiej wiadomości tekstowej SMS.

Na skróty - czyli jak działa RODO Sender.

Użytkownik wskazuje dokumenty, jakie chce przesłać za pośrednictwem email do określonego adresata. Następnie podaje jego adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu komórkowego. Ma także możliwość uzupełnienia treści o krótką informację wyjaśniającą. Po zaakceptowaniu do wysyłki wiadomości program automatycznie i samodzielnie zabezpiecza plik szyfrując jego treść oraz przypisując mu indywidualne hasło. Plik w takiej postaci przesyłany jest do wskazanego adresata oraz kopia do nadawcy. Indywidualne hasło potrzebne do uruchomienia archiwum przesyłane jest adresatowi na podany numer telefonu komórkowego.

Jaką licencję wybrać dla swojej działalności ...

W zależności od tego, na ilu stanowiskach komputerowych zamierzacie Państwo zainstalować oprogramowanie, oraz jaką liczbę email planujecie przesłać w okresie rozliczeniowym powinniście wykupić odpowiednią licencję użytkownika. Mają Pańśtwo do wyboru trzy warianty. Różnią się one liczbą stanowisk, na ilu można zainstalować program, oraz liczbą SMS w pakiecie. Po wyczerpaniu liczby SMS, albo po upływie okresu na jaki zostaje wykupiona licencja, (w zależności, co nastąpi wcześniej) istnieje możliwość jej przedłużenia. Także w trakcie korzystania z oprogramowania mają Państwo możliwość np. dokupienia licencji na kolejne stanowiska komputerowe.

RODO Sender to bezpieczeństwo informacji przesyłanych przez email